اجراي طرح مطالعاتي ايجاد سايت موزه سيلك
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اجراي طرح مطالعاتي ايجاد سايت موزه سيلك
نوشته شده در دو شنبه 12 دی 1384
بازدید : 36
نویسنده : مولوی

سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي سيلك از تهيه طرح مطالعاتي ايجاد سايت ـ موزه و حريم منظري محوطه تاريخي سيلك خبر داد.

مجيد نوري در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار داشت: اين طرح مطالعاتي با همكاري دانشكده محيط زيست دانشگاه تهران به‌عنوان مشاور انجام مي‌شود و اطلاعات آن از طريق داده‌هاي ماهواره‌اي به‌دست مي‌آيد.

او داده‌هاي اين طرح را شامل حريم‌گذاري تپه‌هاي سيلك كه حريم منظري و حريم فرهنگي را دربرمي‌گيرد، دانست و بيان كرد: داده‌ها به‌دست آمده‌اند و كارشناسان در حال تجزيه و تحليل آنها براي مراحل اجرايي هستند.

وي ايجاد سايت ـ موزه پس از رسيدن به نتيجه كلي از اين طرح را جزو اولويت‌هاي اين محوطه ارزيابي كرد و گفت: با ايجاد سايت ـ موزه، اين محيط قابليت بازديد مردم، بخصوص پژوهشگران، دانشجويان و باستان‌شناسان را خواهد داشت.

نوري با اشاره به اين‌كه كاوش باستان‌شناسي در بخشي از تپه شمالي سيلك از بهار 1390 آغاز مي‌شود، اظهار كرد: با تجزيه و تجليل اطلاعات ماهواره‌اي و درآمدن محوطه از حالت سيستماتيك، كاوش باستان‌شناسي سيلك آغاز مي‌شود.

وي مرمت سازه‌هاي موجود در ترانشه‌ها و سازه‌هاي حفاري‌شده در تپه سيلك را از ديگر اقدامات در حال انجام دانست و افزود: با هدف مرمت سازه‌ها به‌دليل نزديك بودن فصل بارندگي، قرار است اعتباري در نظر گرفته شود.

سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي سيلك مرمت و سامان‌دهي محوطه و ايجاد تأسيسات گردشگري را مانند نمازخانه و سرويس بهداشتي با تأييد اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان از ديگر اقدامات اين پايگاه اعلام و بيان كرد: با تخصيص بودجه در اسرع وقت، بحث تأسيسات زيربنايي و اقدامات براي معرفي اين محوطه تاريخي انجام مي‌شود. بيش‌تر اين تأسيسات به‌صورت پيش‌ساخته با كانكس در محوطه‌ مستقر مي‌شود.

نوري درباره تملك زمين‌هاي اطراف محوطه سيلك گفت: هنوز بحث آزاد‌سازي و تملك زمين‌ها و عرصه و حرايم سيلك انجام نشده و كارگروهي براي اين بحث ايجاد شده است. اين پروژه‌ با هماهنگي ميراث فرهنگي، فرمانداري و ارگان‌هاي ديگر در شهرستان انجام مي‌شود. اين ارگان‌ها بايد زمين‌هايي را مشخص كنند تا بتوان آنها را با زمين‌هاي اطراف محوطه تعويض كرد.

او آزاد‌سازي حرايم و عرصه‌هاي سيلك را جزو مصوبات يكي از سفرهاي رئيس‌جمهور به استان اصفهان دانست و اضافه كرد: اگر زمين معوض از سوي شهرداري، فرمانداري و سازمان مسكن كاشان به اداره ميراث فرهنگي و گردشگري اين شهرستان معرفي شود، بحث تملك زمين‌ها و عرصه و حريم سيلك نيز انجام مي‌شود.


www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: